UROlærer

Tlf. 41 82 31 50
Epost: helge@uroskolen.no

Underviser: - Oslo, Schwensens gate 15, 0170 Oslo (St.Hanshaugen) - Hurum, Grønsand Gjestegård, Grønsandveien 9, 3475 Sætre
- på nett, whereby.com/uroskolen

Pris: 1500,-

Jeg er fra Oslo født i 1973. Min bakgrunn er fra økonomi og markedsføring og jeg har hatt flere jobber innenfor dette i privat næringsliv. Siden 2007 har jeg drevet mine egne selskaper innen reiseliv og event. Nå driver jeg Grønsand Gjestegård på Hurum sammen med min kone, Virginija, og UROskolen sammen med Caspar Seip.

Jeg kom til Caspar som klient/elev i 2011, og har siden det vært med i mannsgrupper og vært med på flere turer og grupper i regi av Caspar. Jeg har hatt enorm utbytte av å være med i grupper der jeg regelmessig har blitt utfordret, og jeg har hatt uvurderlig hjelp i å gjøre oppgaver som er designet for at jeg skal nærme meg min egen indre uro. Etter en av disse kick’ene ble begrepet «Superoppgave» til – og det har blitt et sentralt begrep og et ekstremt nyttig verktøy i uroperspektivet. Jeg kan ikke få snakket nok godt om det å lene seg inn i gode superoppgaver, å virkelig ta sjansen på noe nytt – det skaper magi, utvikling og transformasjon.

Jeg begynte som lærling hos Caspar i 2017 og i 2020 begynte jeg å gi individuell- og gruppevis opplæring i uroperspektivet. Det var også da Caspar og jeg bestemt oss for å starte Uroskolen sammen for å spre denne viktige kunnskapen.

Jeg leder en kvinnegruppe og en mannsgruppe fast og der jobber vi med å sette uroperspektivet på livet, samt å støtte hverandre og utfordre hverandre på dagligdagse temaer i livene våre. Jeg holder regelmessige kurs og aktiviteter på Uroskolen, jeg er med og utdanner nye Urolærere ved Uroskolen og jeg spiller inn podkastepisoder og skriver blogger om det som er vanskelig i livet, samt innsikt og temaer jeg interesserer meg for. Alt med et uroperspektiv på deg. Min, og Uroskolen sin podkastkarriere, startet med episodene «Far&Sønn», som jeg spilte inn med min sønn Fridtjof, Det åpnet noe helt nytt for oss og vi ville gjerne dele det med andre som kan ha nytte av det.

Caspar og jeg har utviklet vandringer i naturen. Der tar vi med elever på lange vandringer i naturen. Der dykker vi inn i uroen vi møter der og lærer og utvikler oss sammen. Det er den mest intensive og transformerende undervisningen vi har på Uroskolen. Velkommen!

Helge T. Zimmer

Helge har spilt inn 10
podkastepisoder med sønnen Fridtjof der de snakker ærlig om vanskelige temaer i livet. De ligger i podkastarkivet på medlemssidene våre og kan høres her.

Bli med på Helges aktiviteter:

Les Helges blogginnlegg: