Bli UROlærer

Vi er veldig glade for at du er interessert i UROskolen. Vi er i den heldige situasjon at vi kan velge hvem vi vil ta inn, og for tiden er det vi tillegger mest vekt følgende kriterier:

1. Du må ha det vondt og være motivert for å gjøre noe med det.

2. Du må gjøre alt som er mulig for å skaffe deg kompetanse på uropsykologien.

Bare det at du har gått inn på denne siden er en indikasjon på at du har begynt på denne veien. Nå skal du fortsette, slik at du får UROpsykologien helt under huden. Hvordan du gjør dette, og hvor lang tid det tar, er uten betydning. UROskolen er et sted hvor det er mulig å bygge denne kompetansen, men det er også mulig over alt ellers. Det er ikke mulig å ta en eksamen for å få bekreftet din kompetanse på UROpsykologien.
For din mulighet til å virke som en ekte UROlærer står og faller på utdyping av dine erfaringer med egen uro. UROskolen har tilbud som gir deg mulighet til å utforske dette feltet. Vi har tilbud om enetimer med våre UROlærere, kurs, seminarer, turer, forelesninger, podkaster, veileldninger, blogger, det kommer stadig nye former og nytt innhold.

Noen ganger tar vi til og med inn noen spesielt kvalifiserte på et lærling/student-program som får følge en UROlærer tett over lang tid. Men du vil aldri komme dit at du “kan det”. Det er alltid mer å lære. UROskolen er et sted hvor vi legger til rette for at vi får lære stadig mer, enten vi kaller oss lærere eller elever.
Interesse for UROperspektivet og -psykologien er ikke nok til at du vil få nytte av våre tilbud. Hvis du synes dette høres skummelt ut å skulle gå så personlig inn i dette, og lar det stoppe deg, er du ikke klar for uroskolen. Det er det at du synes det er skummelt og at du allikevel går videre på denne veien, som gjør deg interessant for oss som en mulig ny UROlærer. Det kommer til å fortsette å være skummelt resten av livet, hvis du blir med oss. For det er skummelt å lære noe nytt, å forlate det kjente og begi seg ut i det ukjente. Men vi kan gjøre det sammen, og det er gøy.

UROskolen er ikke ute etter å selge noe eller skaffe oss inntekter, eller å overbevise noen. Vi er ute etter å skape noe nytt, fordi det gamle suger og ikke har gitt oss det vi lengter etter.

Hvis du er ute etter en interessant jobb, kan vi ikke sørge for at du får det. Dette er ikke en jobb, det er en livsstil, en erfaringsmåte du lever med resten av livet. Men alt det du lærer i livet kan bli til en jobb, bare du er modig, kreativ, intelligent, fri og ikke gir deg.

Ta gjerne kontakt med oss på info@uroskolen.no hvis du vil vite mer.