Tilbake til alle arrangementer

Klasse/kurs for foreldre med barn som strever med skole

Det finnes en annen vei for deg som er forelder til et barn som ikke går på skolen. En lite kjent og annerledes vei. Å ta sjansen på noe nytt er veldig skummelt, det vet jeg. Men hvordan er livet deres slik det er i dag?
Det finnes en annen vei. Det finnes noe som kan gjøre livet bedre for deg og barnet ditt. Snu og gå i denne retningen i dag!

Når barnet ditt ikke klarer å gå på skolen, så foreslår jeg at du begynner. På UROskolen!

Med UROlærer Monica Stubkjær

Det kan se ut til at skolefravær er et økende problem i samfunnet vårt. Og vi foreldre blir helt desperate i vår leting etter å hjelpe oss selv og barna. Fordi det gjør fryktelig vondt.  Men det vi alle gjør for å forsøke løse dette problemet fungerer ikke. Så hva kan du gjøre da? Begynn på skolen selv.

Dette er en klasse for deg som er forelder til barn som ikke klarer å gå på skolen, eller har det vankelig med skole eller skolearbeid.

Jeg har selv en datter, Ida, som har strevd med å gå på skolen helt siden hun gikk i 6. klasse, hun er nå 20. Å få lære UROperspektivet, få hjelp til å stoppe opp og ikke forsøke å komme unna det som var så utrolig vondt i meg, det har endret både mitt og Idas liv.

Og nå vil jeg så gjerne lære dette videre til andre. På dette kurset skal vi undersøke og gå dypere inn i hvordan det er å være deg når barnet ditt strever. Vi tar oss tid, og du vil lære hvordan du kan bruke ubehaget i kroppen til noe som hjelper. Ved å lære deg å ta imot dette ubehaget, denne uroen, kan du finne veien til et mer tilfredsstillende liv, både for deg og for barnet ditt.

Klassen er både for de som ikke har gått på UROskolen tidligere og de som har erfaring.

Tid:
Oppstart

torsdag 2.sept kl. 09-14 oppstartsdag

mandag 9.sept kl. 10-12

mandag 16.sept kl. 10-12

mandag 7.okt kl. 10-12

mandag 14.okt kl. 10-12

mandag 21.okt kl. 10-12

Pris:
4500,- betales når du melder deg på. Betalt beløp regnes som bestilling. Ved kansellering tilbakebetales kr. 2.000, men ved kansellering senere enn 1 uke før start tilbakebetales ikke innbetalt beløp.

Sted:
Schwensensgate 15, St.Hanshaugen Oslo.

Påmelding

Anbefalte forberedelser:
Høre podcasten Rikke & Monica: UROperpektivet på skolevegring

Lese kronikken «Et nytt syn på skolevegring»: https://www.uroskolen.no/blogg/kan-man-bare-ha-det-bra

Les mer om meg her: www.uroskolen.no/monica

«Tusen takk for givende og lærerike dager! Føler på takknemlighet for å fått være sammen med dere fine og denne nydelige gjengen. Så fint å få ta del i alle sin deling, bli lyttet til og holdt fast og utfordret av dere dyktige lærere som trygt tar oss i mot, det er ingen vei tilbake. Å være i livet, se på det gjennom uroperspektivet føles godt og av og til vanskelig. Trenger nok masse øvelse for å gå mot uroen og romme den. Om det bare er for et lite sekund.»
Tidligere deltager

31. august

Kurs i UROperspektivet på Kjerringøy, Bodø.

21. oktober

UROklasse 2-online, ukentlige møter, 8 uker på nett m/Helge