Tilbake til alle arrangementer

1 dags introkurs i uroperspektivet

– en praktisk innføring med Øyvind Johansen.

Velkommen til et dagskurs hvor vi ser på hvilke dører som kan åpne seg når vi sier ja til den virkeligheten som vi lever i akkurat nå. Vi vil sammen utforske det å flytte oppmerksomheten fra tankene og ned i kroppen, og sammen utforske det som foregår.

Jeg ble kjent med uroperspektivet og Caspar Seip i 2008 og har selv erfart effekten av å se nærmere på min egen uro og hvordan den har holdt meg tilbake fra å leve det livet jeg selv ønsket å leve. Selv om jeg har lang erfaring med uropsykologien hender det fortsatt jeg ønsker at virkeligheten skulle vært annerledes og at tankene kommer i forgrunnen og den kroppslige følelsen kommer i bakgrunnen. Jeg vil invitere dere til sammen å øve på styre oppmerksomheten ned i kroppen og øve på å bli der vi er i øyeblikket.

Det kan være nyttig for mange av oss å utforske egen uro. Hva er det egentlig som skjer med oss når vi møter noe som er vanskelig og kanskje sier nei til noe vi egentlig ønsker – eller omvendt. Hva er egentlig en strategi og hva kan vi vinne på å gjenkjenne det?

Kurset vil bli holdt ute i naturen i området rundt Oslo. Vi skal være sammen i seks timer og hvis forholdene tillater det så fyrer vi et bål som vi samles rundt. Vi skal ikke gå langt så turen passer for alle. Ta med mat, varme klær, noe å sitte på og kanskje regntøy vil være nødvendig. Nærmere info vil komme i god tid.

Hvis kurset gjør deg mer nysgjerrig vil det komme tilbud om ett videregående kurs.

Velkommen skal du være – jeg gleder meg.

Sted: Sognsvann, Oslo
Dato: Søndag 26. mai
Tid: 10.00 – 16.00

Pris: 2200,- pr. person. Earlybird: 1900,- tom 30.april.

Betalt beløp regnes som påmelding. Ved kansellering tilbakebetales kr 1.000, men ved kansellering senere enn 1 uke før start tilbakebetales ikke innbetalt beløp.

8. april

Familie, barn og samliv - oppfølgingsklasse på nett og/eller heldagssamling.

4. juni

Jobb og uro – fra kav og stress til tilfreds